Hof van Saksen Dag 3

En toen was de laatste dag aangebroken, na onze spullen te hebben ingepakt en lekker van het ontbijtbuffet hebben gegeten gingen we naar Dierenpark Emmen. Het was erg koud en op een gegeven moment begon het ook nog te sneeuwen, maar ja je moet er iets voor over hebben hè?!
Ik was hiervoor nog nooit in een andere dierentuin dan Artis geweest, nou 1 keertje héél lang geleden naar de Beekse Bergen, dus was benieuwd hoe het er in andere dierenparken aan toe ging.

We begonnen bij de Pinguïns. Ik vond ze erg leuk, je kon ze eerst gewoon boven zie bij het water maar daarna als je de trap afging kon je ze onderwater zien zwemmen. De Pinguïns waren erg op mensen gericht en zwommen op je af en als je met je hand bewoog zwommen ze mee. Erg leuk!

Nu weet ik waar het spreekwoord 'een vreemde eend in de bijt' vandaan komt. Er was een eend die lekker tussen de pinguïns zwom en zo nu en dan ook even gezellig onder water kwam kijken.

De lama's waren lekker rustig aan het grazen.

Een Leguaan kwam ook even kijken naar al die mensen voor zijn raampje.

De olifanten waren ook erg vermakelijk. Er was een kleintje en er waren nog een paar kleinere olifanten die gezellig met elkaar wedsrtijdjes aan het rennen waren. En ja zoals elk dier moet de olifant ook zijn behoefte doen. Was opzich best leuk dat zij dat voor onze neus deed!

Een aapje die lekker aan het slapen was, ik vind zijn staart erg mooi!

Ik vond deze panter nog best angstaanjagend, je kon hem via een raam zien. Hij liep op je af en liep langs en tegen het raam aan. Ik kreeg een beetje Bokito-angsten.
Deze beer zit lekker een beetje om zich heen te kijken. Hij ziet er echt uit om lekker mee te knuffelen.

Toen ik op het bordje las dat in dat gedeelte de prairiehond te vinden was, was ik verbaasd toen ik dit kleine beestje ineens uit het gat zag komen. Ik verwachtte toch iets anders bij het woord hond haha.

De Eland was na de sneeuwbui even rustig gaan liggen.

De zeeleeuwen waren allemaal druk aan het zwemmen, behalve eentje. Zoek de zeeleeuw!
En er was ook nog een aapje die veel herrie kon maken. Je ziet hem niet echt op de video, maar je hoort hem duidelijk!

1 opmerking:

Anoniem zei

mooie foto,s, ziet er allemaal mooi uit